sobota, 13 listopada 2010

Piernik Oli


Kiedy wróciłam z podróży, czekała mnie super - niespodzianka. Po domu snuł się cudowny zapach cynamonu zmieszanego z pieczonymi jabłkami. Ola upiekła na mój przyjazd piernik... Mówi, że nazywa się "amerykański". A że wracałam z Londynu, nic dziwnego, że ucieszyło mnie naprawdę smaczne ciasto ;)








Piernik Oli
-1.5 szklanki cukru
- 3 jaja
- szklanka oleju
- 3 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka cynamonu
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka sody
- 1/2 kg jabłek pokrojonych w kosteczkę
- 100g posiekanych orzechów
- 100g rodzynek

Jaja ubić razem z cukrem. Pomału wlewać olej, dalej ubijając.
W misce zmieszać suche składniki i wymieszać je delikatnie z ubitymi jajami. Wsypać jabłka, orzechy i rodzynki.
Wlać do podłużnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st C. na godzinę.

Pachnie przepięknie!

4 komentarze:

  1. z pewnością powala zapachem.
    świątecznie już.
    ale nigdy nie jadłam piernika z jabłkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. To byl tez moj "pierwszy raz". Dobrze smakuje, bo jest ... interesujacy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest wspaniały !

    OdpowiedzUsuń