poniedziałek, 29 listopada 2010

Niby proste sphagetti


Nie ma nic prostszego niż makaron z sosem bolognese, prawda? A figa! Niełatwo zrobić sos tak, żeby miał ten specyficzny smak, który sprawia, że jedlibyśmy go jeszcze, jeszcze i jeszcze...;) Ja przynajmniej tak mam: dam się pokroić za porządną porcję. Niestety! ;)
Na lekcji gotowania u Pascala, który wtedy jeszcze itd.... dostałam przepis, który ma w sobie "to coś".











"Sphagetti z sosem bolognese"

- ok. 75 dag mięsa mielonego
- 3 cebule posiekane
- 2 łodygi selera naciowego
- 1/2 pora
- 2,3 ząbki czosnku
- 1 starta marchew
- 800g pomidorów pelatti
- 4 świeże pomidory /opcjonalnie/
- tymianek
- rozmaryn
-bazylia
- koncentrat pomidorowy
- sól, pieprz

Mięso dobrze podsmażamy na oliwie. Dodajemy cebulę z czosnkiem, seler w plasterkach, por w plastereczkach, marchewkę. Podduszamy. Wrzucamy pomidory z puszki i te świeże, bez skórki i pokrojone w kostkę. Solimy, pieprzymy. Siekamy zioła i dodajemy razem z koncentratem pomidorowym. Na wydaniu posypujemy parmezanem.

Trochę jest zachodu z przygotowaniem tego sosu, ale przynajmniej nie jest to skomplikowane. A jak nam trochę zostanie, to do słoiczka i do zamrażarki. Przyda się na kolejne śnieżne popołudnie:)).

5 komentarzy:

  1. i tu Ci przyznam rację- o dobry sos nie jest tak łatwo (no chyba że jemy co popadnie i wszystko nam podchodzi). ja nie raz ręce załamuję jak widzę jak ktoś robi spaghetti i zwie je bolognese- a tam podsmażone mięso z ...wielkim słoikiem koncentratu pomidorowego.
    Twój sos jak najbardziej apetyczny- polecam dodać szczyptę cukru by podkreślić smak pomidorków;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. narobilas mi ochoty na takie spaghetti:) chetnie wyprobuje Twoj przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zGADZAM SIĘ, DOBRY SOS, TO SZTUKA. TEN PRZEPIS PODOBA MI SIĘ. zGADZAM SIE. Z MALWINĄ, ZE TROSZKĘ CUKRU PODKREŚLI POMIDIORY. pOZDRAWIAM kINGA

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, wiem. ten cukier tam powinien być do smaku. po prostu dzisiaj tak wszyscy narzekają na tę "białą truciznę", że nie mam serca jej polecać:))

    OdpowiedzUsuń
  5. szybko, smacznie, makaronowo i dobrze przyprawione :) to lubię
    pozdrawiam
    http://przykubkukawy.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń