czwartek, 17 lutego 2011

Muffinki z dżemem jagodowym i wiórkami czekolady

Niesamowite, jaką karierę zrobiły muffinki w Polsce. A ja się z nimi pierwszy raz spotkałam we wczesnych latach 90-ych. Mieszkałam chwilę w San Francisco i zostałam zaproszona na niedzielne śniadanie. Pani domu zapowiedziała, że będzie domowe ciasto. Wyjęła z szafki opakowanie z gotową do pieczenia mieszanką, dolała trochę wody i wymieszała. W napięciu czekałyśmy na efekt końcowy. Po wyjęciu muffinek z piekarnika pani domu ze smutkiem potrząsnęła głową mówiąc: "Coś mi się dzisiaj nie udały " :)))









"Muffinki z dżemem i wiórkami czekolady"

- 230g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajo
- 100g cukru
- 130g masła
- 130ml mleka
- zapach
- 100g wiórków czekoladowych
- dżem jagodowy /albo inny/

Do malaksera wkładamy miękkie masło, jajko. Ucieramy, dolewając mleko i kilka kropli zapachu. Dosypujemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia oraz cukier. Na końcu wsypujemy wiórki czekoladowe.
Przygotowaną masę nakładamy do 2/3 wysokości foremek do pieczenia. W każdej muffince robimy w środku wgłębienie i nakładamy trochę dżemu. Pieczemy przez 25 min przy 180 st C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz