wtorek, 8 lutego 2011

Ciastka z masłem orzechowym

Teraz wirus zabrał się za mnie. Łaskocze w gardło pytając zalotnie: poddasz się? Nie, nie poddam. A do tego upiekłam ciastka z masłem orzechowym. Nie wiem, dlaczego moje dzieci tak przepadają za tym wątpliwym dla mnie przysmakiem. Ale cóż, o gustach się nie dyskutuje a dzieci kocha - podobno ;) - bezwarunkowo.












"Ciastka z masłem orzechowym"

- 200g mąki pszennej
- 2/3 łyżeczki sody
- dobre pól kostki masła
- 100g brązowego cukru/można zastąpić białym/
- 150g masła orzechowego
- kilka kropli zapachu
- tabliczka pokruszonej gorzkiej czekolady
- 1 jajo

Do malaksera wrzucamy masło i cukier. Mieszamy na wysokich obrotach, dodajemy masło orzechowe. Następnie jajo i zapach. Zwalniamy obroty na niższe. Wsypujemy mąkę, sodę, a także kawałki czekolady.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Układamy na niej w pewnej odległości kawałki ciasta. Wstawiamy na ok. 12 min do nagrzanego do 180-190st piekarnika.

2 komentarze:

  1. Ja wiem. uwielbiam masło orzechowe. Lubię je robić z orzechów, wtedy jest jeszcze lepsze niż to sklepowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda ze tak jak poprzedniczka nie robie go sama a kupuje :( ale napewno z takim kupnym tez beda pyszne :)

    OdpowiedzUsuń