sobota, 19 lutego 2011

Marmurkowe z cynamonem i z Cynamonem


Nie tylko śnieży, ale jeszcze ma ścisnąć mrozem. I to jakim! W lutym? Nikt by się nie spodziewał ;). Pobiegłam rano do kuchni, żeby odczarować mrozy, śniegi i resztki plątających się po głowie niemiłych myśli... Za mną pobiegły moje koty, a jakże. Melon i Cynamon. Zwłaszcza ten drugi kocha grzebać w garnkach, co czasem doprowadza mnie do pasji. Zjada wszystko, w tym naleśniki i makaron... Na szczęście nie rusza ciasta:)






"Marmurkowe z cynamonem"

- 350g mąki
- 11/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 300g cukru
- 250g masła
- 250g serka philadelfia
- zapach śmietankowy
- 4 jaja
Na mieszankę posypkową:
-80g cukru
- 11/2 łyżki kakao
-11/2 łyżki cynamonu
Wszystko mieszamy.

Formę do ciasta smarujemy tłuszczem i wysypujemy mąką.
Do malaksera wkładamy miękkie masło i serek. Miksujemy, dodając stopniowo cukier 300g , jaja i zapach. Następnie powoli dosypujemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i odrobiną soli.
Znakomitą część przygotowanego ciasta przekładamy do formy, posypujemy przygotowaną mieszanką, a resztę ciasta kładziemy na wierzch i mieszamy delikatnie, żeby uzyskać pomieszane kolory.
Pieczemy ok. 40 min przy 180st C. I już.

3 komentarze:

  1. Musi być pyszne to ciasto z cynamonem! Czy serek Philadelphia można zastąpić innym białym serkiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. O, robiłam! Korzystałaś może z mojego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moze byc inny serek, byle kremowy :)

    Nie, mialam przepis w "tajnym zeszyciku" ;)

    OdpowiedzUsuń