niedziela, 6 października 2013

Nalewka angielska ziołowa

Chłodne poranki przypominają, że najwyższy czas zadbać o coś przyjemnie rozgrzewającego na nadchodzące miesiące. Spróbowałam mojej angielskiej nalewki i myślę że to jest to!
















"Nalewka angielska ziołowa"

- 15 ziaren ziela angielskiego
- 5 ziaren pieprzu czarnego
- 2 cm korzenia imbiru
- 20 dag cukru
- 1 l spirytusu
- 3/4l przegotowanej wody
- skórka z jednej cytryny
-skórka z jednej pomarańczy

Pieprz i ziele dobrze rozdrobnić. Skórki z cytrusów drobno pokroić. Wszystko włożyć do dużego słoja dodać cukier i imbir. Zalać spirytusem i wodą. Odstawić na miesiąc i przefiltrować. Rozlać do butelek i znowu odczekać dwa miesiące.

2 komentarze:

  1. przeczytałam "anielska" :p
    ale jakby się zastanowić, smak dla mnie idealny. myślę, że mogłaby mnie ta nalewka przybliżyć do nieba :]

    OdpowiedzUsuń