czwartek, 8 września 2011

Ciasto z jabłkami pachnące przyprawami

Moja Pani od Fortepianu kocha ciasta ze śliwkami. Upiekłam, zapraszam, a ona nosem kręci, że wieczór, samochód w garażu... niezdecydowana taka. Trudno! Kolega z Poznania mnie nawiedził i zjadł ciasto w piorunującym tempie - jeden wieczór! A Pani od Fortepianu dzwoni rano, że się namyśliła, przyjedzie!:)
Pędzę do kuchni, a w niej tylko garść śliwek została... To upiekłam ciasto z jabłkami:) Ale zlitowałam się nad nią i upiekłam jeszcze drugie: w połowie z jabłkami, a w połowie ze śliwkami ;)










"Ciasto z jabłkami"

- 230g pszennej mąki
- 1 łyżeczka cynamonu
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
- 1/2 łyżeczki sody
- 250g brązowego cukru
- 3 jaja
- 10dag miękkiego masła
- 2 jabłka utarte
- ew.garść rodzynek i posiekanych orzechów

Do malaksera wsypujemy mąkę, proszek, sodę, cynamon i gałkę. Mieszamy dodając jaja, cukier i masło, na końcu jabłka i bakalie.
Przekładamy do niedużej, wysmarowanej formy i pieczemy ok.60-65 min w piekarniku nagrzanym do 180 st C.

2 komentarze:

  1. aromatyczne jabłkowe..ach, ja nie musiałabym się namyślac, przyszłabym od razu :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybki przepis na pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń