środa, 13 sierpnia 2014

Quiche z cukinią i bazylią

Quiche z cukinią
Szybkie rozwiązanie na nieoczekiwanego gościa. Miałam gotowe ciasto w lodówce, co ułatwiało sprawę. A że dla mojego nastolatka i tak robiłam pizzę, to postanowiłam upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Czyli w jednym piekarniku.
Oczywiście można użyć do quichu gotowego ciasta francuskiego, ale dla mnie to dużo nie to samo :)













"Quiche z cukinią i bazylią"

Ciasto:

- 250g mąki
- 125g masła
- 1 jajo
Zagniatamy mąkę z masłem, dodajemy roztrzepane jajo  i chłodzimy przez godzinę w lodówce.

Nadzienie:

- 3 jaja
- 4 stołowe łyżki śmietanki wysokoprocentowej
- 100g startego sera ementaler
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa

- 1 starta cukinia
- ząbek czosnku
- kilka listków bazylii

Cukinię kroimy w kostkę, przesmażamy krótko na patelnii z posiekanym ząbkiem czosnku, lekko studzimy.

Ubijamy całe jaja, dodajemy śmietankę i ser. Mieszamy z cukinią, układamy na wierzchu liście bazylii.

Pieczemy w nagrzanym do 200 stC piekarniku dobre pół godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz