poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Kładzione kluski z jabłkami

Kładzione kluski z jabłkami
Przyznaję, że lepiej to smakuje niż wygląda. Albo ja nie mam wprawy w robieniu kładzionych klusek. W przeciwieństwie do mojej Babuni zakorzenionej w Wielkopolsce. Ale chciałam się przyczynić do ratowania polskich jabłek ;) no i tak wyszło...
















"Kładzione kluski z jabłkami"

- pół kilo mąki
- 4 jabłka pokrojone w kostkę przesypane lekko cukrem
- pół szklanki wody
- dwa jaja
- 2 łyżki oliwy
-masło i cukier+cynamon do posypania
-sól

Mąkę, sól, jaja mieszamy z wodą, dodajemy oliwę i ubijamy, aż zacznie odstawać od łyżki. Dodajemy jabłka.
W dużym garnku gotujemy mocno wrzącą, osoloną wodę. Nabieramy łyżką ciasto i kładziemy na wodę, po wypłynięciu gotujemy jeszcze kilka minut. Wyjmujemy łyżką cedzakową na półmisek, polewamy masłem, posypujemy cukrem z cynamonem.
Dobre są też później po odsmażeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz