niedziela, 10 sierpnia 2014

Bezglutenowe ciasto czekoladowe inaczej

Bezglutenowe ciasto czekoladowe
Ten przepis zaintrygował mnie ponad rok temu. Wygrzebałam go w internecie i wysłałam do siebie mailem... którego znalazłam wczoraj czyszcząc starą pocztę. Przepis nadal był intrygujący, więc wieczorkiem zabrałam się za produkcję. Efekt na talerzu, a teraz czekam na moich bezglutenowych gości ;).














"Bezglutenowe ciasto czekoladowe inaczej"

- 6 jaj
- 100g cukru
- szklanka kremówki
- 300g czekolady
- kieliszek rumu, pełny /może być likier cytrusowy, ale wtedy to już nie będzie bezglutenowe!!/

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej albo kuchence mikrofalowej.
Ubijamy białka z cukrem, dodajemy żółtka ubijając dalej, żeby uzyskać puszystą masę. Dodajemy delikatnie lekko przestudzoną masę czekoladową. Na małych obrotach wlewamy śmietankę i alkohol.

Niewielką blachę tortową wykładamy dobrze folią aluminiową i przelewamy do niej masę. Wstawiamy formę do większego naczynia napełnionego w 1/3 wysokością wodą i wstawiamy wszystko do nagrzanego na 170 st C piekarnika. Zostawiamy w nim ciasto przez godzinę, pod koniec /20 min/ przykrywając folią aluminiową.
Studzimy, wstawiamy na noc do lodówki, żeby uzyskało właściwą konsystencję.

Dobrze smakuje z kwaśną konfiturą, np. agrestową czy porzeczkową. Ale to już dla naprawdę wyrafinowanych smakoszy :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz