sobota, 5 marca 2011

Ciasto z dyniową duszą

Nie lubię ciast z nadzieniem dyniowym. Ale te, które mają w sobie dynię dobrze ukrytą - uwielbiam! Znalazłam w zamrażalce resztki dyni przemyślnie schowanej jesienią. Rozmroziłam, zmiksowałam i sięgnęłam po przepis...















"Pikantne ciasto dyniowe"

-dobra szklanka zmiksowanej dynii
- 300g mąki
- przyprawa do pierników albo własna kombinacja
- 1/2 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
- 25 dag masła
- 25 dag cukru
- 2 małe jaja
- zapach waniliowy
-1 łyżeczka sody

Do malaksera z mieszakami wrzucamy masło i cukier. Miksujemy, dodajemy jaja, dynię, mąkę, przyprawy i sodę.
Przekładamy uzyskaną masę do formy wysmarowanej masłem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170stC. Pieczemy 40-45 min, patyczek musi być suchy.
Wyszła prawdziwa pychotka!


3 komentarze:

  1. Jesli z dynia, to musi byc dobre! ;)
    Ja najczesciej robie jednak ciasta z dynia na surowo i tez wlasnie szukam takich smakow, gdzie dynia zbytnio nie dominuje; to np. bardzo nam zasmakowalo (mozna tez zrobic z marchewka) :

    http://www.beawkuchni.com/2010/10/ciasto-dyniowo-pomaranczowe.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. żałuję, że w mojej zamrażarce nie ma schowanych takich cudów.

    OdpowiedzUsuń