niedziela, 6 marca 2011

Brownie i jeszcze bananowe

Jest wielu wielbicieli brownie i wielu ciasta bananowego. W moim domu podział jest jasny: chłopcy wolą to pierwsze, a ja to drugie. Dlatego przepis łączący te dwa rozbieżne upodobania, naprawdę ułatwia życie... Dostałam go wczoraj od przyjaciela, który marzy o założeniu własnej restauracji... Ja bym wolała, żeby założył cukiernię ;)












"Brownie bananowe"

- 25 dag mąki
- 3 płaskie łyżki kakao w proszku
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 200g masła
- 200g gorzkiej czekolady
- 230g cukru
- 100g orzechów posiekanych drobno
- 3 jaja
- 2 banany rozgniecione widelcem na miazgę
- kieliszeczek likieru bananowego - opcjonalnie

Czekoladę rozpuszczamy na parze albo w kuchence mikrofalowej razem z masłem i cukrem. Dodajemy do niej orzechy i likier.
Do malaksera z mieszakami wlewamy przestudzoną czekoladę, ucieramy dodając jaja i banany. Wsypujemy mąkę, kakao i proszek do pieczenia.
Przekładamy masę do formy wysmarowanej masłem, niezbyt dużej, rozprowadzamy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego na ok. 170st C. Pieczemy ok. 30 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz