wtorek, 16 września 2014

Nalewka mandarynkowa na rumie

Nalewka mandarynkowa na rumie
Tak się rozejrzałam po domu i wpadły mi w oczy wzgardzone mandarynki /!/ i butelka rumu czekająca na zmiłowanie w kredensie. Bardzo dobrego zresztą, prezent od przyjaciół po wakacjach na Barbadosie. Pomyślałam, że osobno to ja tego nie przerobię, ale może razem? :)

















"Nalewka mandarynkowa na rumie"


- 10 mandarynek
- 1 l białego rumu
- 20dag cukru
-woda
- kawałeczek wanilii/opcjonalnie i ostrożnie, żeby nie zabić smaku mandarynek/


Mandarynki umyć, z kilku zdjąć skórki, które pokroić w paseczki. Wycisnąć z wszystkich sok, wlać do słoja lub butelki, dodać pokrojone skórki i rum. Zamknąć szczelnie i odstawić na 4 tygodnie.
Cukier rozpuścić w niewielkiej ilości przegotowanej wody i połączyć z przefiltrowanym nalewem.
Rozlać do butelek i odczekać 21 dni, trzymając je w ciemnym miejscu.

2 komentarze:

  1. Podoba mi się pomysł na nalewkę. Ciekawe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy za kilka tygodni... przyda się na deszczowe popołudnia:(

      Usuń