sobota, 20 września 2014

Bułki drożdżowe z grzybami

Bułeczki drożdżowe z grzybami
Dostałam w polskim sklepie świeże drożdże. I chociaż nie mam nic przeciwko suszonym: są łatwe w obsłudze, nigdy się nie zbiesiły, to jednak zawsze mam wrażenie, że na świeżych ciasto rośnie i pachnie inaczej. Chciałam więc upiec coś mniej zwyczajnego - padło na grzyby. Oczywiście nie na świeże leśne, z tym w Anglii problem. Wybrałam sobie chińskie hodowlane. Ale można też użyć prawdziwych albo pieczarek.













"Bułki drożdżowe z grzybami"

Na ciasto:

- pół kilo białej mąki
- 1 jajo
- szklanka ciepłego płynu: woda na pół z mlekiem
- łyżka cukru
- dwie szczypty soli
- 75g miękkiego masła
-3 dag drożdży

Na nadzienie:

- 400g grzybów
- cebula
- olej

Zarabiamy ciasto: drożdże rozpuszczamy w szklance ciepłego płynu razem z cukrem. Kiedy ruszą wlewamy do mąki i dodajemy pozostałe składniki. Wszystko dobrze mieszamy i zostawiamy na godzinę do wyrośnięcia. Ciasto powinno być zwarte i elastyczne.

W międzyczasie grzyby czyścimy, kroimy w paseczki i przesmażamy na miękko z posiekaną cebulą. Dosmaczamy solą i pieprzem.

Kiedy ciasto urośnie, odrywamy dłonią niewielkie porcje, formujemy w dłoniach coś na kształt placka, układamy na środku nadzienie i zawijamy w bułeczkę. Układamy na blasze do pieczenia wyłożonej papierem. Zostawiamy jeszcze na chwilę do podrośnięcia, ale już naprawdę krótko i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 20 min przy 200st, aż do uzyskania złotego koloru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz