piątek, 15 czerwca 2012

Nalewka truskawkowa z waniliową nutką

Prawie przegapiłam czas truskawek. A Edyta mówiła mi tyle razy, że nalewka truskawkowa z wanilią wychodzi mi najlepiej. Na szczęście wczoraj bolało mnie gardło, więc przeszukałam zapasy w poszukiwaniu lipowej... wpadła mi w ręce truskawkowa. Spróbowałam i ... postawiłam nową!














"Nalewka truskawkowa z waniliową nutką"

- 1 kg truskawek
- 2 laski wanilii przekrojone w poprzek
- pół szklannki płynnego miodu lub cukru
- dobry litr wódki

Truskawki oczyszczamy, rozgniatamy i przekładamy do dużego słoja bądź gąsiorka. Dodajemy laski wanilii i zalewamy alkoholem. Odstawiamy w chłodne miejsce na ok. 3 tygodnie.
Zlewamy nalew przez sito i dodajemy miód lub cukier ugotowany z pół szklanki wody. Filtrujemy do butelek i wynosimy do piwnicy przynajmniej na miesiąc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz