czwartek, 28 czerwca 2012

Kulki cynamonowe

Wreszcie Ania je dla mnie upiekła! pamiętałam ich smak od ubiegłego grudnia i ten żal, że nie mogę zjeść więcej:). Co prawda mój domowy Cynamon nie wykazał nimi większego zainteresowania, ale ja tak! I przepis też dostałam, na osłodę...

"Kulki cynamonowe"

Składniki na około 16 kulek:

175 g zmielonych migdałów
70 g cukru pudru
1 łyżka cynamonu
2 białka
cukier puder do obtoczenia
olej, do posmarowania blaszki


Wymieszać razem migdały, cukier i cynamon. Białka ubić na sztywno, połączyć z wymieszaną resztą. Mikstura powinna być na tyle 'sztywna', aby można było swobodnie formować kulki (dosypałam może 1 łyżkę migdałów).

Formować kulki (u mnie najłatwiej było formować kulki po namoczeniu rąk w wodzie). Wykładać na naoliwioną blaszkę.

Piec około 15 minut w temperaturze 180ºC. Ściągając z blachy, delikatnie podważać szpatułką.

Ostudzić, obtoczyć w cukrze pudrze. Przechowywać w szczelnym pojemniku, można zamrażać. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz