czwartek, 2 października 2014

Placki ziemniaczano- cukiniowe z mozzarellą

Placki ziemniaczano-cukiniowe z mozzarellą



Mogłam szybciej wpaść na taką kombinację, bo jest delikatniejsza w smaku od placków z samych ziemniaków. I jeszcze ten ser na wierzchu, rozpusta :) Ja swoją porcję zjadłam tradycyjnie, ze śmietaną...




















"Placki ziemniaczano-cukiniowe z mozzarellą"

Na dwie osoby:

- 2 spore ziemniaki
- 1 średnia cukinia
- pół cebuli
- mały ząbek czosnku
- 2 jaja
- czubata łyżka mąki
- łyżeczka soli
- szczypta pieprzu
- kawałek mozarelli pokrojony w cienkie plastry

Ziemniaki obieramy i ucieramy. Cukinię myjemy, obcinamy końce, ucieramy. Ja wszystko zmieliłam w blenderze. Dodajemy posiekaną cebulę, czosnek, jaja, sól i pieprz, dobrze mieszamy.
Kładziemy porcje tej masy na rozgrzany na patelni tłuszcz i obsamżamy z obu stron na złoto. Kiedy obracamy placek na drugą stronę, kładziemy na nim cienki plaster mozzarelli. Zdąży się lekko rozpuścić.

1 komentarz: