piątek, 17 października 2014

Ciasto czekoladowo-cynamonowe z sosem bananowym

Ciasto czekoladowo-cynamonowe z sosem bananowym
Ja tam największą fanką ciast czekoladowych nie jestem, ale wiele osób z - jak to się ładnie mówi - mojego otoczenia po prostu za nimi przepada. Ta odmiana z cynamonem wzbogacona o sos bananowy jest delikatniejsza od tych, które robiłam wcześniej. Ale mój nastolatek i tak powiedział, że to wersja nieudana...














"Ciasto czekoladowo-cynamonowe z sosem bananowym"

- 100g gorzkiej czekolady
- 100g masła
- łyżeczka kawy instant
- szklanka cukru
- 5 żółtek+5 białek
- 100g mąki
- łyżeczka proszku do pieczenia
-łyżka cynamonu w proszku


Na sos:

- 4-5 babanów
- 4 łyżki cukru, najlepiej jasnobrązowy / ja miałam tylko ciemny i dlatego wyszło na zdjęciu jak wyszło ;)/
-kilka kropli soku cytrynowego
- 150g bitej śmietany


W garnuszku na małym gazie rozpuszczamy masło z czekoladą i kawą instant. Lekko studzimy. 
W międzyczasie ubijamy żółtka z cukrem do białości, dodajemy rozpuszczoną czekoladę, mieszamy.
Wsypujemy mąkę z proszkiem, mieszamy i dodajemy ubite białka. Ponownie delikatnie łączymy składniki ze sobą.
Małą okrągłą blachę smarujemy masłem, przelewamy do niej masę i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st C. Pieczemy ok. 40 min.

Sos:

Do garnuszka o grubym dnie wrzucamy pokrojone na plastry banany, posypujemy cukrem i skrapiamy sokiem cytrynowym. Podgrzewamy przez kilka minut mieszając, żeby cukier się nie przypalił. Przekładamy banany do miski, rozgniatamy widelcem i mieszamy z bitą śmietaną. 

Najlepiej smakuje na ciepło.





































1 komentarz: