poniedziałek, 30 lipca 2012

Przepis na łatwe bułki pełnoziarniste

Wczoraj nie miałam najbardziej udanego dnia. Dziecko przywlokło wirusa do domu i musiałam się z nim jakoś uporać. Udało się, ale na śniadanie przyszła dziś Ania, a ja nie miałam czym błysnąć. Kulinarnie, naturalnie ;) Razowe bułeczki wydały mi się najprostszym rozwiązaniem. Można zjeść je same, albo z masełkiem, albo warzywami, białym serkiem..........













"Bułki pełnoziarniste"

- 2 szklanki mąki z pełnego przemiału
- szklanka mąki kukurydzianej
- szklanka startego parmezanu albo cheddara
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka soli
- 2 jaja
- szklanka mleka
- 100g miękkiego masła

Do miksera wsypujemy suche składniki, lekko mieszamy, wlewamy mleko, jaja i masło. Wyrabiamy na średnich obrotach.

Natłuszczamy foremki do muffinek albo porcelanowe / papierowe wreszcie ;)/, wkładamy do nich odpowiednie porcje ciasta. U mnie wyszło z tych składników 8 bułeczek. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200st C i czekamy 20- 25min.

Ani smakowało. Tak mówiła.

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Naprawdę ;). Upiekłam je w trakcie bardzo interesujących ploteczek ;)

      Usuń
  2. Super bułeczki! czym zastąpić w razie potrzeby serek? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak go wcale nie będzie to też nic się nie stanie.... A pewnie trochę ziaren słonecznika albo rodzynki zmienią charakter bułeczek na bardziej interesujący :)

      Usuń