poniedziałek, 2 lipca 2012

Clafoutis z czereśniami

Proszę, znalazłam inny przepis na clafoutis. Starszy i - jak dla mnie - smaczniejszy. Bardzo ladnie wygląda po upieczeniu, prawdziwie złociście...
Czereśnie powinno się wypestkować, ale nie zdążyłam. Zapomniałam też uprzedzić o tym fakcie Panią od fortepianu. Ale okazało się, że ma mocne zęby :)))













"Clafoutis z czereśniami"

- pół kilo ciemnych czereśni
- opakowanie śmietanki 12-18%
-3/4 szklanki mąki pszennej
-3 jaja
- 1/4 szklanki cukru
- cukier waniliowy 1


Formę to pieczenia smarujemy masłem,  wysypujemy tartą bułką. Piekarnik nagrzewamy do 180 st C.

Jaja miskujemy z cukrami, dodajemy mąkę, śmietanę i mieszamy na gładkie ciasto.

Na dnie formy układamy czereśnie /wypestkowane ;)/, zalewamy ciastem i wstawiamy do piekarnika na 30 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz