sobota, 5 listopada 2011

Tarta z gruszką w masie czekoladowej

Spotkałam się z Anią P. Obgadałyśmy, co miałyśmy do obgadania. Przewartościowałyśmy, co było do przewartościowania. Potem dostałam od Ani egzemplarz "Claudii", a w nim był przepis na tartę. Nie oparłam się wypróbowaniu go. Połączenie wina, czekolady i gruszki? :))














"Tarta z gruszką w masie czekoladowej"

ciasto:
-350g mąki
-150g masła
- 1 jajo

Nadzienie:
- 2 gruszki
- 200 ml białego wina
- 200g gorzkiej czekolady
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 500ml mleka
- 2 jaja

Ciasto szybko zarabiamy, wkładamy do lodówki.
W tym czasie gruszki obieramy, pozbawiamy pestek i krótko zagotowujemy w białym winie, studzimy. Kroimy na cząstki.
W 100 ml mleka mieszamy mąkę ziemniaczaną i ubijamy jaja. Resztę mleka zagotowujemy z czekoladą, a potem wlewamy to wszystko do masy jajecznej dobrze wszystko mieszając. Lekko studzimy.
Ciasto podpiekamy 20 min w piekarniku. Na nieco ochłodzone wylewamy przygotowaną masę, układamy na niej cząstki gruszek, wciskając nieco w masę. ja nie wcisnęłam i nie wyszło ładnie na zdjęciu ;). Wszystko wstawiamy do piekarnika na kolejne pół godziny przy 170 st C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz