piątek, 30 stycznia 2015

Chleb w stylu toskańskim

Chleb w stylu toskańskim
Znowu to sobie zrobiłam! Chleb wyszedł pachnący, z chrupiącą skórką i skończyło się na tym, że rwałam kawałki jeszcze gorącego bochenka i wsuwałam posmarowane masłem. Solonym, bo takie chce zjadać mój najmłodszy potomek. Po przestudzeniu chleb będzie idealny do wędlin o wyrazistym smaku.















"Chlebek toskański"

- 500 g mąki
- 2 łyżeczki drożdży suszonych
- łyżeczka soli
- łyżeczka cukru
- 2 łyżki mleka
- 1 1/3 szklanki ciepłej wody

Z podanych składników zarobić ciasto. Można ręcznie, można w mikserze. Miskę wysmarować olejem i przełożyć do niej ciasto / olej znacznie lepszy niż wysypywanie mąką/. Przykryć i zostawić do wyrośnięcia co najmniej na godzinę.
Przełożyć ciasto na posypaną mąką powierzchnię / u mnie jest to zawsze duża deska do krojenia, łatwa potem do umycia/ i podzielić na dwie części. z każdej uformować niewysoki kwadrat i zwinąć w rulon. Przełożyć na wyłożoną papierem blachę i poczekać kolejną godzinę. Ostrym nożem naciąć każdy bochen wzdłuż i wstawić do nagrzanego do 200stC piekarnika na 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz