niedziela, 26 maja 2013

Ciasto jabłkowe paskudnie zdrowe

Zawsze mam "uczucia mieszane" przy przepisach, które mają stworzyć coś pysznego, najczęściej słodkiego i delikatnego, a używane produkty wskazują, że efekt może być inny, niż oczekiwaliśmy.
Podobnie jest przy tym cieście jabłkowym. Czy z płatków owsianych można upiec dobre ciasto? Co innego ciasteczka ;). Ale to ze zdjęcia wychodzi całkiem smaczne. Nieco ciężkie, wilgotne, za to dłużej zachowuje świeżość. Wysyłam takie dzisiaj dla rodziców chłopaka mojej córki. Skomplikowane? ;)











"Ciasto jabłkowe paskudnie zdrowe"

- szklanka płatków owsianych
- 250 g mąki pszennej
- 1 1/2 szklanki wody
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 100g masła
- 150g cukru
- 2 jabłka starte na tarce
- garść pokruszonych bądź nie orzechów włoskich
- 2 jaja

Mieszamy razem suche produkty.
Masło ucieramy z cukrem i jajami, dodajemy suche produkty i wodę. Na koniec dodajemy jabłka i orzechy.
Przelewamy masę do natłuszczonej formy i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. U mnie się piekło 50 min.

3 komentarze:

  1. Jak zdrowe, to już mi się podoba :) Wygląda na dosyć wilgotne w środku, a takie lubię chyba najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paskudnie zdrowe mówisz...? To powinnam spróbować, bo u mnie raczej mniej niż bardziej zdrowo... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki:) A ten owies, orzechy i jabłka w cieście to całkiem niezła bombka witamin i minerałów :)

      Usuń