sobota, 24 marca 2012

Ciasto z masłem orzechowym

Mój najmłodszy jest absolutnym fanem masła orzechowego. Ja nie. Przeszkadza mi jego specyficzny zapach. Krzywię więc nos, kiedy widzę śniadanie potomka złożone z grzanek posmarowanych tymże masłem i galaretkowatym dżemem. W przypływie wspaniałomyślności postanowiłam jednak zrobić niespodziankę, czyli upiec ciasto z masłem orzechowym. Trochę miałam nadzieję, że może się do niego przekonam. Cóż, nie udało się :)











"Ciasto z masłem orzechowym"

- 250g masła
- 150g masła orzechowego
- 300g cukru
- 6 małych jajek
-300g mąki
- 1 łyżeczka sody

Do malaksera wrzucamy masła i cukier, miksujemy. Dodajemy jaja i pozostałe składniki, dalej ucieramy. Przelewamy do natłuszczonej formy i pieczemy przy 180 st C ok 45-50 min, aż drewienko wsadzone w ciasto będzie suche. Naprawdę żadna filozofia ;).

1 komentarz:

  1. ja zdecydowanie zaliczam się do tych osób, które masło orzechowe uwielbiają. na kanapkach.. posmarowane dżemem, ach! albo masło w cieście, byłabym zachwycona!

    OdpowiedzUsuń