środa, 11 marca 2015

Słodkie bułeczki do kawy

Słodkie bułeczki do kawy
Albo do herbaty. Ja upiekłam, bo zostawiam mojego nastolatka wieczorem samopas a ostatnio mam głębokie przemyślenia, ile taki młody chłopak potrafi zmieścić w sobie jedzenia. Właściwie wyszła mi nieskończoność? Przecież ja nie wychodzę ze sklepów spożywczych! To może tych bułek z pół kilo mąki wystarczy na wieczór?
















"Słodkie bułeczki do kawy"

- 450g mąki
- 150g masła rozpuszczonego
- 120 ml mleka
- 3 jaja
- 6 dag cukru
- 10g suchych drożdży / użyłam dwie czubate łyżeczki/
-cukier puder, jeśli chcemy zrobić lukier


Mąkę mieszamy z drożdżami i cukrem, wlewamy ciepłe mleko i połowę masła. Zarabiamy, zostawiamy na kilka minut. W tym czasie możemy wysmarować masłem formę do pieczenia.

Do mąki dodajemy jaja, pozostałe masło i dobrze wyrabiamy. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na kolejne 90 min.

Wykładamy ciasto na gładką powierzchnie, formujemy wałek i tniemy na plastry - u mnie wyszło 18. Z każdego wyrabiamy bułkę i układamy ciasno na blasze. jeśli zostało trochę masła, można polać z wierzchu. Ja położyłam na każdą bułeczkę niewielki kawałek

Pieczemy w nagrzanym do 190stC piekarniku przez 25 min.

Bułeczki można polać lukrem albo podawać z konfiturą, co moim zdaniem jest o wiele atrakcyjniejsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz