poniedziałek, 3 września 2012

Kabaczek faszerowany mięsem

Kabaczek faszerowany mięsem, zatopiony w pomidorowym sosie. To jedno z popisowych dań mojej Mamy z czasów "komuny". Wtedy nie byłam jego fanką, wyjadałam samo mięso, nieufnie odsuwając warzywa na brzeg talerza. Teraz z przyjemnością wsuwam całą porcję.
Przepytałam mamę na okoliczność, jak wszystko przygotować i zaprosiłam gości. Wiadomo, że najpierw musiałam ich odrywać od placków ziemniaczanych ;), ale kabaczki też znalazły ich uznanie.












"Kabaczek faszerowany mięsem"

- 2 średniej wielkości kabaczki
- 1 kg wieprzowego mięsa mielonego
- 2 cebulki
- pęczek kolendry albo oregano albo majeranku
- 3/4 szklanki ugotowanego ryżu
- 2 jaja
- sól, pieprz
- duża puszka pomidorów w zalewie
-ew.papryka pokrojona na wąskie paski

Mięso mieszamy z ryżem, jajami, posiekanymi ziołami. Dodajemy łyżeczkę soli i nieco pieprzu.
Kabaczki kroimy na plastry szerokości ok. 2 -3 cm, obieramy ze skóry, wyrzucamy pestki.
Naczynie do zapiekania smarujemy cienko masłem. Do plastrów kabaczka nakładamy mięso i układamy w naczyniu. Wstawiamy do piekarnika na ok. 20 min. przy 180 stC.
W tym czasie podsmażamy na oleju dwie posiekane cebule, dodajemy paprykę, ew. resztę kabaczka pokrojonego w kostkę, jeśli mieliśmy go za dużo, po chwili zawartość puszki pomidorów. Dosmaczamy przyprawami, jak kto lubi. Kiedy kabaczki się podpieką zalewamy je tym sosem i pieczemy kolejne 10-15 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz