niedziela, 26 lutego 2012

Soczewica z garnka

Trzeba się dostosować do warunków za oknem. Wiatr przygina drzewa, posypało białym puchem, teraz przerwa na trochę słońca. I całe szczęście, bo zaczynam usychać w tęsknocie za wiosną. Nalepiłam małe ptaszki na ekran komputera... Mój kot cierpliwie stara się je poobgryzać. Trudno, przynajmniej ma zajęcie ;)












"Jednogarnkowe danie z soczewicy"

-posiekana cebula
- 200g suchej soczewicy/zlać wodą choć na godzinkę/
- 200g schabu
- 100g boczku
- paczka mrożonej włoszczyzny albo pokrojona własnoręcznie świeża ;)
-pół szklanki czerwonego wina
-olej
- liść laurowy, tymianek
- sól, pieprz

Cebulę podsmażamy w dużym garnku na oleju. Dodajemy schab i boczek pokrojone w kostkę. Dorzucamy po chwili włoszczyznę. Zalewamy pół litra wody dodając ewentualnie kostkę rosołową, albo sól i pieprz. Wlewamy wino, wsypujemy soczewicę i przyprawy. Dusimy do miękkości około godziny.
Swietnie smakuje z ziemniakami, najlepiej upieczonymi w piekarniku.

2 komentarze:

  1. A ja dzisiaj mam u siebie soczewicę na arabską nutę z chili, kuminem i kolendrą. W ogóle uwielbiam soczewicę. Twoje danie bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ymmm... brzmi pysznie :) Tez sprobuje pokombinowac z przyprawami!

    OdpowiedzUsuń