środa, 19 lutego 2014

Ciasto z pianką Kuzynki Iwony

Moja Kuzynka pochwaliła się wypiekiem przez kamerkę na Skypie. Dostałam ślinotoku i postanowiłam natychmiast zrobić coś podobnego u siebie. Oczywiście nie zauważyłam, że jej ciasto miało jeszcze na wierzchu warstwę startego kruchego ciasta, ale cóż. Przynajmniej są autorskie różnice!
















"Ciasto z pianką Kuzynki Iwony"

Na ciasto:

- 250g mąki
- 125g masła
- łyżka cukru
- 1 jajo roztrzepane

Na pianę:

- 5 białek
- szklanka cukru
- 2 budynie waniliowe 40g
- pół szklanli oliwy

I owoce, ocziwiście. Maliny, truskawki, mogą być mrożone.
Ja mam jabłka i śliwki.

Składniki na ciasto siekamy razem nożem, następnie szybko zarabiamy ręką, formujemy kulę i wsadzamy na chwilę do lodówki do schłodzenia.
W międzyczasie ubijamy białka, dodajemy cukier i pozostałe składniki.

Wyjmujemy z lodówki i wylepiamy ciastem nasmarowaną formę. Na wierzchu układamy owoce. Zalewamy pianą i wstawiamy do nagrzanego do 180 st piekarnika na ok. 45 min.

1 komentarz:

  1. ciekawy przepis zazwyczaj pod pianką są jakieś owoce albo masa a tu taka odmiana:)

    OdpowiedzUsuń