poniedziałek, 28 listopada 2011

Placek z ricottą z Neapolu

Chciałam, żeby to było lżejsze ciasto na spokojne popołudnie. Ale to, co zobaczyłam w garnku, kiedy wymieszałam składniki na masę, odjęło mi mowę. Maria, która zaglądała mi przez ramię, też pokręciła sceptycznie głową. "Pani Ewa - powiedziała - to się nie może udać!"
Pewnie, jak miała się udać masa, która chlupotała jak woda? Po zastanowieniu dodałam do niej 4 czubate łyżki kaszy manny. I wstawiłam do piekarnika. Wyszło, co widać na zdjęciu. Jak ktoś chce, może próbować wg oryginalnego przepisu, bez dodatku kaszy...;) I proszę dać znać, czy się udało!







"Neapolitański placek z ricottą"

Na spód:
- 2 szklanki mąki
- 100g cukru
- 125g masła
-2 jaja
Wszystko razem dobrze zagnieść, schować na pół godziny do lodówki.

nadzienie:
-3/4 szklanki mleka
-pół szklanki ryżu
- 4 łyżki masła
Ugotować w mleku z masłem ryż do miękkości.

- opakowanie serka ricotta 200g
- 7 całych jaj + 3 żółtka
- szklanka cukru
- garść startej skórki cytrynowej
- łyżka mąki

Jaja ubijać z cukrem. Wymieszać z pozostałymi składnikami i ugotowanym ryżem i mlekiem. Dodać ricottę.

Blachę do pieczenia wykładamy ciastem wyjętym z lodówki, na nie wylewamy nadzienie, ew. robimy z części ciasta kratkę na wierzch. Wstawiamy do koniecznie nagrzanego piekarnika na 180st i pieczemy prawie godzinę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz